Uwagi że wykrywacz jest wrażliwy na wilgoć należałoby kierować do producenta – nie do serwisu. W tym zakresie nic nie będę w stanie zagwarantować. Troy był - o ile pamiętam uszczelniany, ale skoro oddał pan w ręce znajomemu "fachowcowi", to trudno zgadywać co on tam nawyczyniał.
Ceny nie jestem w stanie podać, bo nie znam zakresu robót.
Wymiana na oryginał głośnika nie wiem czy będzie możliwa, chyba że ten „fachowiec” z RTV oddał Panu oryginał i będę widział co było oryginalnie włożone.
Co nastaw, to proszę sprawdzić na typowych monetach (tabelka poniżej). Nie wiem co za klamra, więc nie jestem w stanie skomentować. Niektóre wykrywacze o dużej częstotliwości (np. Tesoro) bardzo nędznie reagują na duże rzeczy o wysokiej przewodności – w tym klamry aluminiowe (ale jaka była klamra, to tylko Pan wie).
Test Troy X5.jpg
W kwestii wysyłki, to proszę nie wysyłać nic ponadto, co jest potrzebne do wykonania naprawy.
Bez baterii wykrywacz ląduje na koniec kolejki.
Dalsze informacje tutaj;
viewtopic.php?f=1&t=236proscan
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.