autor: cider1984 » ndz mar 22, 2015 10:56 am
Może błędnie się wyraziłem. Oddałem wykrywacz elektronikowi, żeby wlutował oryginalne elementy i zdemontował tą wiejską przeróbkę, którą podejrzewaliśmy o to, że przez nią wykrywacz nie działa jak należy. Elektronik przelutował części (przed ich wlutowaniem pomierzył ich wartości aby upewnić się, że działają zgodnie z oznaczeniami), popoprawiał luty, bo ten kto dokonywał przeróbki robił to chyba lutownicą z grotem średnicy 5 cm. Powiedział mi, że posprawdzał obwody, scalaki itd. i według niego tor dyskryminacji nie działa, ponieważ najprawdopodobniej walnięta jest cewka i żebym oddał go do naprawy komuś kto na co dzień zajmuje się naprawą wykrywaczy (tyle informacji od niego uzyskałem). Według danych technicznych (i tego co mi powiedział elektronik) cewki w Blue Max 950 mają fabryczne wartości oporowe na poziomie: wewnętrzna od 1 - 1,6 Ohma, a zewnętrzna od 70 - 120 Ohm i ponoć właśnie wewnętrzna cewka nie zachowuje się jak należy (nie wiem co miał na myśli, bo mi tego nie wytłumaczył - czy chodzi o zaniżoną wartość, bo ponoć obie cewki mieściły się w granicach wytyczonych przez fabrykę). Zresztą nie będę zaśmiecał tutaj tematu i w dniu, najprawdopodobniej 25.03.2015r. zamierzam wysłać do państwa sprzęt celem jego naprawy.