Przełącznik spust do Tesoro Tejon

Osobny dział poświęcony konkretnym podzespołom, które wymagają wymiany.

Przełącznik spust do Tesoro Tejon

Postautor: darek6 » śr kwie 25, 2007 6:51 pm

Witam!


Mam problem z przełącznikiem spustu do Tejona 8) W trakcie ostatniego wypadu odkręciła się mocująca nakrętka która zaginęła a co gorsza także znajdująca sie pod nią kształtka (o znalezieniu nie ma mowy). W związku z tym mam pytanie czy może zostało coś z dawnych czasów? Choć potrzebuję tylko oryginalnej kształtki i nakrętki oczywiście kupię np. cały przełącznik.
Poradziłem sobie na razie prowizorycznie ale co oryginał to oryginał.

pozdrawiam
darek6
darek6
 
Posty: 24
Rejestracja: pn paź 10, 2005 11:03 am

Re: Przełącznik spust do Tesoro Tejon

Postautor: ProScan » śr kwie 25, 2007 7:54 pm

Nigdy nie miałem u siebie takiego podzespołu.

Mam przełacznik, taki jak tutaj (ten w środku) http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?l ... 002436.htm

ale nie wiem czy pasuje.

Proszę pytać polskiego dealera Tesoro, bo sprzedać i wziąść prowizję to każdy głupi potrafi.

:pa

proscan
ProScan
Właściciel
 
Posty: 8491
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 12:57 pm

Re: Przełącznik spust do Tesoro Tejon

Postautor: darek6 » czw kwie 26, 2007 6:32 pm

Witam!


No niestety nie pasuje wymiarowo. Ten w Tejonie mieści sie w rurce i jest to w zasadzie mikroprzełącznik (styki w obudowie) z resztą od normalnego przełącznika.
A u dealera? Czas oczekiwania od złożenia zamówienia około 3,5 miesiąca :evil: Już chyba lepiej byłoby samemu pisać do producenta albo wziąśc kawałek aluminium, komplet iglaków i wypiłować sobie kształtkę z którą jest największy problem (utrzymuje przełącznik w stałym położeniu).

Dziękuję i pozdrawiam
darek6
darek6
 
Posty: 24
Rejestracja: pn paź 10, 2005 11:03 am

Re: Przełącznik spust do Tesoro Tejon

Postautor: ProScan » czw kwie 26, 2007 8:56 pm

Czyli dealer Tesoro ma zapasy wykrywaczy na 3,5 miesiąca. Pogratulować. Bo że spławia natręta, nawet mi nie przyszło do głowy.

:pa

proscan
ProScan
Właściciel
 
Posty: 8491
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 12:57 pm

Re: Przełącznik spust do Tesoro Tejon

Postautor: darek6 » czw kwie 26, 2007 10:04 pm

Witam!

Do tej pory byłem zadowolony ze sprzętu i pewnie będę dalej, ale z tzw. obsługi posprzedażnej już nie. Tak traci się ewentualnego przyszłego klienta (w końcu Tesoro wypuści na pewno nowy model). Tak samo z rekomendacją - do tej pory polecałem każdemu sprzęt tej marki, teraz będę raczej odradzał kupowanie w Polsce. I o dziwo sam dealer podaje jako jeden z plusów zakupu sprzętu w Polsce serwis. Ja rozumiem że uszkodzenie, choc w tym przypadku nie jest to w zasadzie właściwe słowo wynikło z mojej winy, ale czekanie 3,5 miesiąca to już zdecydowane przegięcie.
I ostatnia kwestia. Oczywiście że jest to spławianie klienta/natręta co do tego nie mam żadnej wątpliwości.
Gdybym dobrze znał angielski to cholera wysłałbym chyba maila do Tesoro na temat jakości obsługi klienta w ich firmie. W końcu autoryzowany dealer jest częścią takiej firmy


pozdrawiam
darek6
darek6
 
Posty: 24
Rejestracja: pn paź 10, 2005 11:03 am

Re: Przełącznik spust do Tesoro Tejon

Postautor: darek6 » pt kwie 27, 2007 10:16 am

Witam!

No cóż zawracając się o pomoc której nie uzyskałem u dealera do Proscana i przedstawiając sytuację zgodnie z prawdą okazało się że obrabiam komuś dupę i radę bym wybrał się do Castoramy. Smutne to. Wydawałoby się że po 1989 coś się zmieniło i liczy się klient ale widać tak mi się tylko wydawało. Ktoś najwyraźniej nie rozumie lub tylko udaje że nie rozumie iż chodzi o zasadę. Pewnie że można zrobić coś samemu co zresztą zrobiłem ale może mam kaprys (bo chyba tak sądzi dealer) mieć oryginalną część ale termin 3,5 miesiąca jest dla mnie nie do przyjęcia czego dealer nie jest w stanie zrozumieć.
Okazało się też że jestem potencjalnym donosicielem :P Czyli pytam się w jaki sposób wyrazić swoje niezadowolenie z jakości obsługi sprzętu za który zapłaciło się bądź co bądź nie małe pieniądze jak nie zwrócenie się bezpośrednio do producenta?


pozdrawiam
darek6
darek6
 
Posty: 24
Rejestracja: pn paź 10, 2005 11:03 am

Re: Przełącznik spust do Tesoro Tejon

Postautor: ProScan » pt kwie 27, 2007 11:08 am

Kto jak kto, ale Pan A.W. jest ostatnią osobą, która ma moralne prawo by oburzać się na donosicielstwo. Sam bowiem doniósł na pewną osobę do firmy White's że kopiuje jej produkty.

Ja oczywiście nie poprę pomysłu żeby lecieć ze skargą na dealera. Z dwóch powodów:

- nie czyń drugiemu co tobie nie miłe;
- nie chciałbym żeby przyjęto to jako rozgrywkę z osobą, którą mam prywatnie na pieńku.

Ja sam wiem że załatwianie części może być bardzo kłopotliwe, jeśli część jest mało typowa (rzadko jest potrzebna). Dlatego każdego potencjalnego kupca staram się wyczulić, by zorientował się jakie są możliwości w dostępie do części, zanim kupi detektor. W przypadku Tesoro, gdy adres serwisu nadal pozostaje tajny, kupowanie czegokolwiek jest obarczone sporym ryzykiem (chociaż sama firma jest zacna).

Z drugiej strony obserwuję, że niektórzy klienci chcieliby kupować wykrywacze w USA, a śrubki, gumki i inne pierdółki do wykrywaczy w Polsce. Jeśli jednak wykrywacz był kupiony w Polsce, to dobry dealer powinien stanąć na głowie, by pomóc swojemu klientowi.

Na barkach dealera i w jego najlepszym interesie jest, by jego klienci mogli zaopatrzyć się w potrzebne części, akcesoria i innego rodzaju pomoc po zakupie detektora.

W tym konkretnym przypadku, o ile jest taka potrzeba, proponuję zwrócić się z prośbą do producenta o wskazanie gdzie można kupić potrzebny podzespół, bo dealer może go mieć dopiero gdy skończy się sezon poszukiwaczy.

Może to brzmieć tak:

Dear Sirs,

I own a XXX detector (serial number YYY) bought in (tutaj data). I have lost a metal part that supports the trigger (see attached photo – dołączyć zdjęcie). I would need to buy one, however, your dealer in Poland does not have it in stock. I was informed that he could arrange this parts in 14 weeks, which is not acceptable for me.

Would you please tell me if there are any other possibilities to buy this part in more realistic time? Can I order it directly from you, or is there any service center in Europe I could refer to?

Thank you advance for your assistance.

Kind regards.


Swoje niezadowolenie można oczywiście wyrażać na forach (od tego są). Ostrzegam jednak, że w odwecie poleci kubeł pomyj, jak to już nie raz z klientami tego pana bywało.

:pa

proscan
ProScan
Właściciel
 
Posty: 8491
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 12:57 pm

Re: Przełącznik spust do Tesoro Tejon

Postautor: darek6 » pt kwie 27, 2007 12:23 pm

Witam!


Wielkie dzięki :D
A czy dealer nie mógł tak rozwiązać sprawy przesyłając mi powiedzmy standardowy tekst zamówienia jakiejś części?
Przecież oczywiste jest że "uszkodzenie" powstało z mojej winy i mimo że wykrywacz jest jeszcze na gwarancji ja ponoszę koszty. A z tym "donoszeniem" to nie do końca tak. Czasami ponoszą człowieka nerwy jak dostaje rady w stylu udania sie do Castoramy czy Praktikera. To jest takie dziadowanie w stylu zrób sobie sam. A czemu niby mam robić? Daję kasę i chcę mieć a dealer jest od tego by nie tylko sprzedać mi sprzęt ale i pomóc w razie problemu (3,5 miesięczny okres oczekiwania nie jest dla mnie pomocą) :D
I tak z powodu błahej sprawy okazało się że jestem potencjalnym donosicielem. A może już donosiłem? Trzeba się chyba zlustrować :lol:



Dziękuję i pozdrawiam
darek6
darek6
 
Posty: 24
Rejestracja: pn paź 10, 2005 11:03 am

!!

Postautor: Armand » sob kwie 28, 2007 12:10 am

Kiedyś byłem zganiony na forach, że zwróciłem uwagę, na problem z polityką firm zachodnich, u których po okresie gwarancji sprzęt po prostu się wyrzuca, gdyż prowadzenie autoryzowanego serwisu się im nie opłaca.
A tu proszę!
Moja diagnoza sprawdza się w całej rozciągłości! I to nie dotyczy tylko wymienionej firmy, TO JEST OGóLNIE PRZYJETA POLITYKA ZACHODNICH FIRM, TO JEST TENDENCJA śWIATOWA!
Armand
Producent
 
Posty: 139
Rejestracja: wt gru 05, 2006 10:16 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: Przełącznik spust do Tesoro Tejon

Postautor: ProScan » sob kwie 28, 2007 9:15 am

To absolutnie nie jest prawda w przypadku producentów z którymi współpracuję.

Piszemy tutaj o polityce pewnego dealera, a nie o polityce producenta.

Nie miałem za wiele do czynienia z Tesoro, więc za nich się nie wypowiadam (podejrzewam, że jest dobrze, bo to mała, rodzinna firma), ale niedawno miałem okoliczność z innym producentem (White’s) w sprawie detektora, którego produkcję przerwano 17 lat temu. Klient kontaktował się z firmą bezpośrednio i był w stanie kupić potrzeby, egzotyczny podzespół.

Pan Panie Wojtku naprawiłby Prospectora z 1990 roku ? Ma Pan zapasowe części, np. sondy wymienne ? I ile by taka naprawa kosztowała ? Z ręką na sercu nie proponowałby Pan nowego detektora ?

Rynek wykrywaczy w Polsce jest mały w porównaniu z USA i otwieranie serwisów utrzymywanych przez producenta nigdy by się nie opłaciło. Dlatego firmy inwestują w swoich dealerów - udzielają im pomocy w zakresie marketingu, wparcia technicznego, dostępu do podzespołów, udzielają sporych rabatów, organizują promocje itd. Na barkach dealera, lub jak kto woli reprezentanta handlowego, ciąży obowiązek by stworzyć i utrzymać przyczółek w swoim kraju. Przez wiele lat robiłem to ja sam, z własnej inicjatywy. Dealer o którym mówimy tylko robił mi wyrzuty, że daje mi zarabiać (bo co chwila odsyła do mnie swoich klientów potrzebujących pomocy), a ja nie pomagam mu wciskać wykrywaczy (na starym forum można np. znaleźć wyrzuty dlaczego u mnie na stronie nie ma adresu gdzie można kupić zachodnie detektory, a jest lista bananowych polskich producentów - do poczytania TUTAJ).

W przypadku firmy o której mówimy, mamy do czynienia z handlarzem a nie z reprezentantem (polityka sprzedać co się akurat ma i zapomnieć).

:pa

proscan
ProScan
Właściciel
 
Posty: 8491
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 12:57 pm

Re: Przełącznik spust do Tesoro Tejon

Postautor: darek6 » sob kwie 28, 2007 8:50 pm

Witam!

Ja też nie podzielę poglądu Armanda. Biorąc za przykład mój problem rozumiem oczywiście że serwis czy to dealer danej marki nie będzie miał wszystkich części zamiennych do danego wykrywacza. Chodzi jednak o sposób załatwienia sprawy. Twierdzenie dealera że dla czegoś takiego nie będzie uruchamiał całej procedury. Pytam się jakiej procedury? Przecież wystarczyłby mail do producenta z opisem problemu, a producent jeśli dba o klienta, wkłada część do koperty (tzw. dmuchanej) i przesyła. Przecież w tym przypadku ja ponoszę całe koszty z tym związane. Taka sprawa nie musi być załatwiana wraz dostawą nowej partii wykrywaczy.
A co robi dealer? odsyła do Castoramy czy Praktikera. Wychodzi na to że nie zna swojego sprzętu. W terenie gdzie zgubiłem część o której pisałem, zanim się zorientowałem zdążyły się już zerwać dwa przewody z wyłącznika (zorientowałem się że coś jest nie tak gdy nie mogłem przejść za pomocą spustu w tryb All Metal).
Sprzęt sobie naprawiłem, przełącznik jest jak na razie prowizorycznie zabezpieczony i podczas dzisiejszego parogodzinnego kopania wszystko działało jak należy.
Chodzi jednak o zasadę. Ciekawe czy w innym kraju dealer też odsyłałby klienta do jakiegoś marketu?
Mam taki kaprys mieć oryginalną część i moim zdaniem dealer powinien mi to jak najszybciej zapewnić. A gdybym tak zechciał sprzedać wykrywacz? Potencjalnemu klientowi mogłoby się nie podobać rozwiązanie które zastosowałem. Ale co to obchodzi wiadomego dealera. On swoje już skasował.
Dealer nie potrafi rozwiązać problemu i jeszcze ma pretensje gdy człowiek szuka pomocy gdzie indziej.

pozdrawiam
darek6
darek6
 
Posty: 24
Rejestracja: pn paź 10, 2005 11:03 am

Re: Przełącznik spust do Tesoro Tejon

Postautor: ProScan » ndz kwie 29, 2007 12:27 am

Dealer nie potrafi rozwiązać problemu i jeszcze ma pretensje gdy człowiek szuka pomocy gdzie indziej.


Powiem więcej - obawiam się że uzna, że przez te samodzielne i rozpaczliwe naprawy gwarancja straciła ważność.

Miałem taką okoliczność, gdy robiłem dla niego naprawy (kilka lat temu). Klient do mnie wysłał wykrywacz, ja coś w nim robiłem, a on stwierdził, że naprawa była nieautoryzowana. No jaja. Było na jakimś forum (chyba u Darka).

#-o

proscan
ProScan
Właściciel
 
Posty: 8491
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 12:57 pm

Re: Przełącznik spust do Tesoro Tejon

Postautor: ProScan » ndz kwie 29, 2007 12:34 am

Znalazłem już tego klienta (Dehnel): http://www.odkrywca-online.pl/pokaz_wat ... 4187#24218

Poszukam jeszcze tych wpisów ze strony Darka. Charakterystyczne jest też, że administrator w imię dziwnie pojętego "porządku" próbuje rugować negatywne (pisane przecież językiem w miarę spokojnym, bez wulgaryzmów) opinie o osobie, o kótrej ludzie powinni wiedzieć jak najwięcej (dobrego i złego - w końcu ludzie powierzają mu swoje pieniądze).

Na tym samym forum nowi poszukiwacze mogą odnieść wrażenie, że oto Raned jest jednym z poszukiwaczy, który spieszy z cennymi i niezależnymi radami co do wyboru sprzętu.

:pa

proscan
Ostatnio zmieniony ndz kwie 29, 2007 1:05 am przez ProScan, łącznie zmieniany 1 raz
ProScan
Właściciel
 
Posty: 8491
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 12:57 pm

Re: Przełącznik spust do Tesoro Tejon

Postautor: ProScan » ndz kwie 29, 2007 12:54 am

Znalazłem (jeśli kogoś ciekawi, to proszę odszukać odpowiednich wpisów -rzucają się w oczy):

http://wwwdark.w.interia.pl/forum01.htm

tylko krótki cytat:

byłem nieświadomy że wysyłając sprzęt do autoryzowanego serwisu jedynego w Polsce który znajduje się w Gliwicach utracę prawa gwarancyjne.


Uzupełnię jeszcze, że wspomniany Pan z Sopotu miał epizod serwisowania wykrywaczy dla Denara. Wkrótce potem zaczął je produkować.

:pa

proscan
ProScan
Właściciel
 
Posty: 8491
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 12:57 pm

Re: Przełącznik spust do Tesoro Tejon

Postautor: Armand » ndz kwie 29, 2007 5:34 pm

Cytuję:
"Na tym samym forum nowi poszukiwacze mogą odnieść wrażenie, że oto Raned jest jednym z poszukiwaczy, który spieszy z cennymi i niezależnymi radami co do wyboru sprzętu."

Jestem w dobrych stosunkach towarzyskich z Denarem czyli Ranedem. Aluzje Proskana dotyczące tej firmy wydają mi się nieco tendencyjne. Również nie serwisowanie przez Proskana wykrywaczy tej amerykańskiej firmy wydają mi się nieuzasadnione. Po pierwsze pieniądze nie śmierdzą, po drugie, czym zasłużyła sobie amerykańska firma, jak również użytkownicy wykrywaczy tej firmy, że nie mogą być serwisowani przez Proskana.
Tak jak Proskan, nie ze wszystkimi się lubię, ale myślę, że Proskan z czasem złagodnieje w tej kwestii.

Jednocześnie jestem przeciwny kamuflowania nazwy dealera wykrywaczy na forach. uważam, że jest to nieetyczne, niegodne, a PRZEDE WSZYSTKIM TWORZY NIEUCZCIWą KONKURENCJę!

To samo dotyczy mojego kolegi, producenta polskich wykrywaczy metali, który również używa na forach czasami "nikogo nie oznaczającego " loginu. A z tym producentem jestem jeszcze w lepszych stosunkach towarzyskich.

Na forach musi istnieć pewien poziom uczciwości wobec siebie dealerów i producentów wykrywaczy metali. Grą poniżej pasa nie można zdobywać rynku. Nie bierzmy wzorców kulturowych z obrad polskiego parlamentu i życia i zachowań polityków.

Istnieją moderatorzy forów i oni przymusowo powinni zmieniać zakamuflowane loginy dealerów i producentów,
Armand
Producent
 
Posty: 139
Rejestracja: wt gru 05, 2006 10:16 pm
Lokalizacja: Komorów

Następna

Wróć do Podzespoły i części zamienne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron