Opcja Ground Probe (jak sama nazwa wskazuje) służy do badania, czy pomiaru własności gruntu. Dzięki niej można się dowiedzieć z jakim gruntem mamy do czynienia.
Im bliżej wartości -180 tym bardziej "czysto magnetyczny" jest grunt.
Im więcej "procencików", tym sygnał od gruntu jest silniejszy.
Pomiar własności gruntu ma sens jedynie wówczas, gdy najpierw "wyzerujemy" (opcja ZERO) wszelkie napięcia wynikające z niedoskonałości zestrojenia sondy. Sonda idealna będzie w powietrzu dawała odczyt 0% na wszystkich częstotliwościach, ale jako że ideały nie istnieją, wszelkie sygnały, które sonda wykazuje "sama z siebie" należy wyzerować, jako się rzekło.
Użytkownik może ponadto dzięki tej opcji ocenić co sonda odbiera i jaka jest jakość jej zestrojenia. Jeśli (bez zerowania) procenciki pokazują wartości rzędu "wysokie" kilkadziesiąt, dla sondy uniesionej w powietrze, to należy zredukować RX Gain i/lub wyłączyć Tx Boost.
Analizy tych danych nie polecam osobie, która dopiero uczy się obsługi wykrywacza. Czy ucząc się jazdy samochodem analizuje Pan odczyty komputera pokładowego (do którego danych zazwyczaj i tak nie mamy dostępu) czy ocenia Pan pracę silnika na słuch?
Bez dobrej znajomości zasady działania wykrywacza i pewnych podstaw fizycznych obawiam się, że nadal może mieć Pan problem w zrozumieniu o co chodzi. Odradzam zatem na tym etapie.
proscan